“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Tuesday, March 10, 2009

Prajitura cu mere si albus


O reteta super supeeeeeer buna de la Lissa pe care o pup cu ocazia asta si ii multumesc pt minunatia asta de prajitura!

Ingrediente:
- 4 oua
- 10 lg zahar
- 10 lg lapte
- 10 lg ulei
- 12 lg faina
- 1 praf de copt
- mere rase pt umplutura, amestecate cu zahar si scortisoara (in varianta mea)

Preparare:

1. Merele nu le-am mai calit in zahar (dupa reteta originala) ci le-am dat pe rozatoare si le-am stors de suc in pumn. Apoi, inainte sa le pun pe prajitura, le-am amestecat cu zahar si scortisoara dupa gust.

2. Galbenusurile se freaca bine cu zaharul. Apoi se adauga 2 linguri de ulei si se amesteca...si iar 2 linguri...si iar se amesteca.

3. Se cerne faina impreuna cu praful de copt. Se amesteca laptele si faina, alternativ (cateva linguri de lapte, cateva linguri de faina) si se amesteca.

4. Punem aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau unsa cu unt si tapetata cu faina. Dam la cuptorul preincalzit la 180 gr. C pentru 10-15 minute.

5. Intre timp batem albusurile cu 8 linguri de zahar (eu am pus zahar pudra la faza asta). Le batem (de preferat cu mixerul) pana se fac o spuma tare de nu mai cade din vas (si pana s-a amestecat complet zaharul).


6. Dupa cele 10-15 minute, scoateti tava din cuptor si asezati merele peste aluat ca in imaginea de mai jos.

7. Adaugati si ouale batute spuma.

8. Apoi punem tava inapoi la cuptor si o lasam pana se rumeneste prajitura deasupra.
O taiati dupa ce s-a racit.

Eu am lasat-o pana s-a facut aurie bine deasupra ca m-am luat cu facutul curateniei.

2 comments:

Anonymous,  March 10, 2009 at 12:15 PM  

Hello Ioana si bine ai venit in lumea mea!
Cu drag, Nina

Anonymous,  March 11, 2009 at 4:38 AM  

Ioana ce ma bucur ca-ti place prajiturica ,ti-a iesit suuuper...

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP