“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Wednesday, February 25, 2009

Prima mea paine


Va prezint prima mea painica facuta in masina de paine! Nu este foarte rumenita pentru ca am incercat programul de coaja 1 (cel cu coaja mai deschisa la culoare). Imi propusesem sa le incerc pe rand toate si ulterior sa ma hotarasc care imi place.

Ingrediente (asa cum apar ele intr-o reteta din manualul de functionare al masinii de paine):

- 1,5 lg ulei
- 300 ml apa
- 1,5 lgta (adica lingurita) sare
- 1 lg zahar
- 2 lg lapte praf
- 550 gr faina
- 5 gr dojdie uscata (sau 1,5 lgta)

Procedeu:

1. Luati cuva (cutia,bolul) din interiorul masinii de paine, fixati-ii lama de framantare si puneti-o pe masa.

2. Ingredientele se pun in cuva masinii de paine strict in ordinea de mai sus: mai intai cele lichide si apoi cele solide. Evident, daca manualul de functionare al masinii voastre de paine spune ca mai intai trebuie puse cele solide, atunci schimbati ordinea si respectati instructiunile masinii voastre de paine (a mea vrea lichidele si apoi solidele).
Atentie: cand puneti drojdia, aveti grija sa nu atinga lichidul. Eu, dupa ce torn faina, fac un pic loc in mijlocul fainii si o pun acolo, dar fara sa ajunga la apa (cica nu-i bine, ca incepe sa actioneze drojdia prea repede).

3. Puneti cuva inapoi in masina de paine.

4. Puneti masina de paine in priza, selectati programul normal (programul 1 la masina mea), greutatea 1000 g si culoarea cojii medie - 2 adica si apasati Start.

5. Dupa aproximativ 3 ore jumatate, in care masina a framantat, dospit si copt aluatul, o sa aveti asa o paine: (mai rumenita ca a mea, daca folositi programul de coaja medie)


Buna, proaspata si infulecata rapid! :)

0 comments:

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP