“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Thursday, March 19, 2009

Carne (cotlet,muschiulet) de porc la gratar

Scuzati absenta de pe blog dar de o saptamana ma lupt cu viroza si ea cu mine! :)
Asa ca nu prea am avut eu chef de facut mancaruri elaborate si m-am limitat la a face ce pot eu mai repede si mai usor ca sa nu stau mult in bucatarie ci in pat.
Carnita de porc la gratar e una din aceste retete simple, rapide si bune.

Ingrediente:
- cotlet de porc sau muschiulet de porc
- ulei de masline
- sare sau delikat

Preparare:

1. Se taie coteltul/muschiuletul/carnita de porc in felii cam de 1 cm groase.

2. Se ung feliutele de carne cu ulei de masline din abundenta.

3. Se pune tigaia - gratar pe aragaz la foc mediu (nu mare ca se prea ard si se face si prea mult fum in bucatarie)

4. Se aseaza carnita in tigaie.

5. Se lasa pana se prajeste bine (fara sa o intorceti).

6. Se unge fiecare felie de carne cu ulei de masline, folosind o pensula si apoi intoarceti carnita.


7. Se testeaza cu o lingura de lemn sau o paleta cu care apasati carnea. Daca e inca foarte moale si iese un suc roz din ea, atunci carnita va fi "in sange" adica mai neprajita ea asa. Daca e mai tare (nu foarte tare) si nu iese suc din ea, atunci e facuta.
Nu stiu daca ati inteles ceva din ce am vrut eu sa va spun aici dar nu stiu cum sa va explic altfel procedeul de testare. :)

8.. Dupa ce e prajita, se ia si se pune pe o hartie absorbanta pt 1-2 minute. Inainte de a o servi, se sareaza sau se pune delikat. Merge cu cartofi piure, natur sau legume.

Carnita va fi frageda, nici prea tare, nici prea moale...deci numa buna de mancat!

Noi am papat cu cartofi piure si castraveti acri. Bun fuse si na ca n-am murit de foame cand bucatarul-sef e racit! :)

3 comments:

DAVELLA CULINAR March 19, 2009 at 9:04 AM  

Buna Ioana! Te astept la o cafea irlandeza cu multa-multa frisca( chiar si virtual, caci ne despart numai...14.000 km ), dar as manca si eu un gratar la tine, ce zici?
O seara placuta!

Ioana March 19, 2009 at 9:35 AM  

Mai, sa stii ca io-as veni...:)) ca tare imi facea cu ochiul cafeluta ta irlandeza de pe blog!
O seara placuta iti doresc si tie! (la voi e dimineata acum cred, nu?)Deci, ar trebui sa iti urez o zi frumoasa azi!
Pupici.

Anonymous,  March 20, 2009 at 1:31 AM  

Ioana, merci pentru comment 5***** :) :)

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP