“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Wednesday, February 25, 2009

Petit pains au lait (Painici cu lapte)

Ingrediente:

- 450gr/4 cani de faina alba
- 10 ml/2 lingurite sare
- 15 ml/1 lg zahar pudra
- 50 gr unt moale
- 15 gr drojdie proaspata
- 280 ml/1 cana mare de lapte caldut
- ceva lapte pt glazura

Procedeu:

1. Ungeti cu unt 2 tavi de copt sau captusiti-le cu hartie de copt.

2. Cerneti faina intr-un bol mai mare.
Drojdia se amesteca cu 60 ml lapte (din cei 280 ml), puneti apoi si restul de lapte. Turnati totul peste faina si amestecati pana obtineti un aluat moale.

3. Rasturnati aluatul pe o suprafata presarata cu faina si framantati-l vreo 10 min, pana cand aluatul va deveni elastic si neted.
Asezati-l intr-un vas, acoperiti-l si lasati-l la dospit intre 1-1,5 ore.
(la mine toti pasii de mai sus au fost facuti de tanti masina de paine :D )

4. Rasturnati aluatul pe o suprafata presarata cu faina si aplatizati-l putin. Impartiti aluatul in 12 parti egale, modelate sub forma de mingiutze (cum se vede in poza de mai jos):

5. Crestati-le in forma de cruce cu un cutit ascutit (cutitul meu nu a fost foarte ascutit asa ca nu mi-au iesit foarte bine crestaturile si asta se poate vedea in urmatoarea poza). Acoperiti cu un prospop sau o folie unsa cu unt (asa spun ei in reteta, eu am preferat prosopul nou-nout, folosit doar la asa ceva, deci curat). Lasati sa mai dospeasca vreo 30 de minute sau pana isi dubleaza volumul.

6. Dupa ce au mai dospit, luati bilutele si asezati-le in tava. Preincalziti cuptorul la 200 gr. C. Ungeti chiflele cu lapte deasupra.


7. Coaceti cam 20-25 de minute (eu le-am tinut pana au fost suficient de rumenite pentru gustul meu)

Sectiune, ca poate nu ma credeti pe cuvant cand zic ca au fost foarte pufoase:

O chiflutza cu crema de unt cu verdeata servita la micul dejun:

Incercati-le, faceti-le seara si dimineata vor prinde foarteee bine la micul dejun. Sunt foarte usor de facut si nici nu e mult de munca la ele.
Enjoy!

1 comments:

Daniela Addario February 25, 2009 at 7:36 AM  

Hmmm, delicioase piinitele astea, sigur o sa le incerc si eu. Felicitari !

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP