“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Friday, February 27, 2009

Prajitura inteligenta

dupa reteta lui Lili

Ingrediente:
- 1 litru de lapte
- 8 oua
- 10 linguri faina
- 250 gr unt
- 300 gr zahar
- 10 linguri faina
- 3 pliculete zahar vanilat.

Procedeu:
1. Untul impreuna cu zaharul, zaharul vanilat si 5 linguri de lapte se pun la bain-marie pana se topeste zaharul. Apoi se lasa sa se raceasca vreo juma' de ora.


2. Se bat albusurile bine bine, pana aproape nu mai cad din bol (bun si folositor mai e mixerul la faza asta).

3. Se bat galbenusurile si se adauga peste compozitia racita de unt si zahar.

4. Se adauga faina - se amesteca usor.
Se adauga laptele (eu nu m-am incumetat sa pun 1 litru ci vreo 850 ml, cand am vazut ce lichida iese compozitia...ohoooo) si amestecati usor.
Apoi adaugati albusurile batute, amestecand de jos in sus.
(la faza asta nu am mai facut poze ca imi luam gandul ca din asa aluat lichid iese prajitura...si am zis ca oricum pierd timpul degeaba :)) )

5. Turnati aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dati la cuptorul preincalzit la 180 gr C pentru 50-60 min. Nu faceti testul scobitorii la ea, ca prajitura asta e de alt neam, nu merge cu scobitoarea la ea ci cu ochio-metrul. :)
Lili spune ca inainte cu 5 min sa o scoatem din cuptor sa dam focul mai tare ca sa se rumeneasca. A mea s-a rumenit la focul normal.
!!! Nu o taiati decat atunci cand e rece (cand e calda e inca moale rau)
Iaca prajitura scoasa din cuptor, racita si taiat din ea:

6. Si feliuta pe care am presarat zahar vanilat (sau zahar pudra, dupa cum preferati):

Eu mareee Toma necredinciosul am fost cand am facut praji asta! Cand am vazut eu aluatul ala lichid ca supa, ce prajitura tanti????...nu iese prajitura din asta (aveam totusi o farama de speranta in suflet pentru ca orice reteta am facut de pe blogul lui Lili a iesit).
Ei, dar cand se raceste....cat e de bunaaaaa...mama mamaaaa...zici ca-i cremesnit, pe cuvant! Doar ca nu are blatul ala crocantzel de la cremes ci un blat format de ea (de aia ii si spune stimabilei "prajitura inteligenta" - isi formeaza ea 3 straturi: cel de crema din mijloc si cele doua de blat - vedeti si in poza)
Cei care nu au incercat-o inca...faceti-o! E tare buna si simplu de facut! Nu va chinuiti cu copt blat, facut creme...e 2 in 1, si blat si crema.

Enjoy!

2 comments:

Anonymous,  February 27, 2009 at 7:41 AM  

Ti-a iesit prajitura perfect!Super arata!
..ha..ha..ce m-ai distrat cu toma necredinciosul...si eu cand am facut-o prima data tot asa mi s-a parut ,ca nu se strange..never!
Te pup Ioana si o seara placuta!

Ioana February 27, 2009 at 7:44 AM  

Sa stii ca si eu ma uitam ca toanta la ea si nu prea imi venea sa cred ca a iesit asa o prajitura...:))
Mai ales ca la cat de lichida a fost cand am pus-o in tava ma asteptam sa scot prajitura si sa se prelinga toata pe jos. :))
Dar uita ce minunatie a iesit!

Usor de facut si atat de bunaaaaa....

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP