“Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. And today? Today is a gift. That's why we call it the present.”

Thursday, February 26, 2009

Paine cu Prosciutto

Ingrediente:
- 350 gr faina alba
- 1 lingurita jumatate de sare
- 15 gr drojdie proaspata
- 250 ml/1 cana de apa calduta
- 50-80 gr prosciutto
- 5 ml/1 lingurita de piper negru macinat


Procedeu:
1. Cerneti faina intr-un vas mai mare si faceti o groapa in mijlocul ei. Faceti o pasta din 30 ml apa si drojdie, apoi amestecati si restul apei. (eu am amestecat drojdia in toata apa din pahar). Turnati in mijlocul fainii. Treptat, amestecati faina cu drojdia pana ce devine o pasta.


2. Rasturnati aluatul pe o suprafata presarata cu faina si framnatati 5-10 minute, pana devine elastic aluatul (la faza asta eu am mai adaugat faina ca imi parea prea lipicios aluatul si prea nu se lega suficient...vedeti si voi cand faceti daca simtiti nevoia sa mai puneti faina).
3. Aseazati aluatul intr-un vas unt cu putin unt/ulei si acoperiti vasul cu un prosop sau o folie unsa cu unt/ulei. Lasati la caldura timp de 90 de minute pt dospit.
Asa arata dupa 90 min (trebuie sa isi dubleze volumul in timpul de dospit)
4. Rasturnati aluatul pe o suprafata unsa cu faina si apoi framantati timp de 1 min. Intindeti aluatul sub forma unui disc si puneti prociutto (in reteta era prosciutto bucati mici, eu le-am lasat mai mari, le-am rupt pe lungime in 2). Presarati si piper peste.
5. Rasuciti, sigilind bine aluatul pe margini si de-a lungul imbinarii. Apoi il acoperiti si il mai lasati la dospit inca 30 mininute.
6. Dupa ce au trecut cele 30 min, luati aluatul si mai imparturati-l de cateva ori. (nu am prea inteles foarte bine ce rost avea pasul asta in reteta dupa ce l-am infasurat asa frumos...dar treaca de la mine). Sigilati bine marginile si puneti-l intr-o tava unsa cu unt, formand un semicerc. Lasati-l acoperit la dospit inca 45 minute.

7. Dupa ce au trecut cele 45 de min de dospit, crestati aluatul cu un cutit ascutit, dar NU crestaturi adanci. Ungeti aluatul bine cu lapte (in reteta nu spunea sa il ung cu lapte, dar mie imi place ca laptele ii da o nuanta mai aurie si nu ramane alb).

8. Dati la cuptorul preincalzit la 200 gr C pentru 30 minute sau pana se rumeneste.

9. Rezultatul:
O painica usor sarata de la prosciutto. Merge mancata ca atare, cu crema de unt, unt nesarat, pate. Buna buna la micul dejun.

2 comments:

LauraAdamache February 26, 2009 at 1:59 PM  

Vaaaaai Ioana draga mea am ramas fara cuvinte!!! Pai vad ca ai facut numai minunatii!! Painea asta arata absolut de milioane si tare as papa o feliuta, sau doua, sau chiar trei!!! Hi hi!!
Felicitari draga Ioana pentru ca esti intr-adevar talentata. Am vazut superba masinuta pe care iti doresc din toata inima sa o folosesti sanatoasa si sa ne incanti in continuare cu retete delicioase!! Te pup!!!

Ioana February 26, 2009 at 2:57 PM  

Multumesc Laura! Cand primesc laude de la tine nu pot sa nu le apreciez la maxim!
Esti un model pentru mine, datorita tie apucandu-ma de primul meu aluat (Nodini), deci ai fost o deschizatoare de drumuri pentru mine! Sa imi lauzi tu reusitele chiar e frumos!
Multumesc!
Si pupici pt tine si Pufi cel scump!

LinkWithin Related Stories Widget for Blogs

Recent Comments

BLOG MUSIC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Contacteaza-ma la:

retete_culinare_ilustrate@yahoo.com

Ora Romaniei

Flag Counter

free counters

Pagini accesate


web visitors

Vizitatori online

De unde ma viziteaza

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP